I want to sing like the birds sing, not worrying about who hears or what they think.

Saturday, June 27, 2009

...Hikayat Seekor Putih...

Tiba2 terdengar satu suara memanggil atau lebih tepat lagi menjerit..
“Kak Ngah, Putih b*r*k atas katil Kak Ngah!!!”
Haaaaaaa tidakkkk!!!!!!
Putihhhh!!!!!


Tak pasal2 petang yg hampir2 nak senja tu terpaksa angkut segala bagai benda atas katil letak kat tempat yg lebih selamat.


Putih..Putih..Tak habes2 cipta angkara. Ruang tamu dah jadi ‘toilet tetap’ dia. Tiap2 hari mencuci je kerja. Hari tu bawah katil. Ni atas katil pulak. Hai apa nak jadi dgn Putih ni. Tapi betul ke Putih yg melepas atas katil tu...Tak nak la tuduh2 tanpa bukti kan...Hee...Rumah ni pun banyak kucing..Tapi memang Putih je la yang rajin nak melepak kat atas tu pun. Memang sah Putih. Tiada kemusykilan lagi..... (memandang Putih dgn muka bengang yg penuh persoalan) Kenapa katil su, kenapa bukan katil orang lain?? Hehe

0 comments: