I want to sing like the birds sing, not worrying about who hears or what they think.

Sunday, September 13, 2009

..Dugaan lagi..

Jumaat; 3 pagi.


Dapat call.
Suara hujung talian sebelah sana dah menangis-nangis.
Mesti ada yang tak kena…
Dapat berita…


Berita buruk.
Berita sedih dan
Berita yang sangat-sangat mengejutkan…


Pakcik Rafi accident.
Kat kampong.
Keadaan dia kritikal.


Lepas subuh, abah, pakcik makcik yang semuanya ada kat KL bertolak balik Perak. Tak sempat dah nak singgah kampong kat Gopeng, terus ke Hospital Ipoh. Taktau la nak kata apa dah. He’s in a coma. Langsung tak sedar. Muka penuh dgn kesan calar n lebam. Lagi seminggu nak raya ni. Ya Allah memang bulan puasa kali ni, bulan yang penuh dengan ujian yang benar-benar menduga. Atok kata, pakcik saya tu bawak motor n kena langgar dengan kereta. Hampir jadi mangsa langgar lari. Nasib baik polis sampai cepat masa tu.


Atas permintaan nenek, insyaAllah raya kedua atau ketiga kitorang semua akan balik Perak. Semua akan kumpul kat sana tahun ni.


p/s-minta sama-sama kita doakan pakcik sy smga dia cepat sembuh n sdr dari koma...

4 comments:

JS said...

sabar su..

TerubukMasin said...

gua doakn beliau cepat sembuh..
dan keadaan menjadi stabil..
lu sbr ekk...

Ries Lee said...

sabar su...
harap pak cik awk stabil...
ayah saya pun baru accident puasa hari ke3...
teruk la jugak...
sekarang ni terlantar jer kat umah...
sedih sgt tgk dia...
apa2 pun alhamdulillah sbb dia hidup...

BeLLezA said...

kepada JS, TerubukMasin, dan Ries Lee : trme kasih sdi m'bc dn mendoakan..kpd ries lee, alhmdulillah ayh awk dh blh blk rumah..