I want to sing like the birds sing, not worrying about who hears or what they think.

Wednesday, June 30, 2010

bila dah dapat dia dan jumpa dia...



6:32pm
30062010
Sambil makan pulut durian..(pulut makan dengan kuah santan deghian) hakhak paham-pahamkan kalau tak paham pun..sambil ambik angin kat balkoni tingkat 12 rumah kd

Assalamualaikum

Semalam; pagi

Masuk longkang belakang rumah. bukan..bukan jatuh la.. sengaja menjatuhkan diri hahhaha. ok ok yang ni pun bukan. sebenarnya terpaksa...diulangi terpaksa! sebab tom (anak kucing) jatuh dalam longkang. nasib baik dengar bunyi dia bising-bising kat belakang rumah.

Keluar je rumah, dah nampak dia dalam longkang tu. Apa lagi, kakak dia ni la yang jadi hero. hehehhe. ingatkan tangan ni dah cukup panjang lah nak capai si tom dalam longkang tu...sekali tak sampai lah pulak. alaaa mencabar betul la cubaan menyelamatkan tom ni. padahal longkang belakang rumah je. apa? ingat longkang belakang rumah tu tak dalam ke..dalam ok..siap macam-macam ramuan lagi kat dalam tu. huwaaa tak boleh nak buat apa masuk jugak la dalam longkang tu sebelum dak kecik tu dihanyutkan ke apa. dah la hari macam nak hujan je.


Bila dah dapat dia, terus letak kat atas. lepas tu la baru perasan kaki belakang sebelah kanan dia tu macam terbengkok je. huwaaa takut gile tengok. patut la dia bising sangat. sakit rupanya. bawak je masuk rumah terus mak mandikan dia. mane taknya, busuk bukan main. bau longkang la katakan. uppsss ya..ya..saya pun pergi mandi jugak la lepas tu. eiy kalau bukan sebab dia, tak ingin laaa nak masuk longkang!! 

Lepas mandi, baru mak letak ubat kat kaki dia. urut-urut sikit. takut jugak. karang tersalah urut kaki dak kecik tu langsung tak boleh jalan pulak dia. tapi petang tu dia dah ok sikit tapi still tak boleh nak jalan elok-elok lagi. kesian dia. tom..tom..lepas ni jangan harap dapat keluar rumah lagi!

Semalam; malam

Abah hantar sampai Damansara. Dengan confident masuk lif and tekan nombor 12. keluar lif terus je pergi tempat yang dituju tanpa rasa tak confident langsung. dan dengan rasa confidentnya lagi mengetuk pintu rumah yang bernombor **-**-**


Tunggu beberapa minit..tak ada siapa pun yang keluar..
Aik.tadi kata ada kat rumah.
Dah rasa lain dah. Pusing belakang.
Eh? Bukan ke? Macam salah je...


Ha'ah laaa....
SALAH RUMAH!
huwaaa malunya! malunya!


Terus pergi lif. tekan lif banyak-banyak kali. cepat la bukak wahai pintu lif.
jangan lah ada orang keluar. masuk lif,terus turun bawah balik.
call kd. "apsal kakngah rasa macam lain je environment kat sini.hee"
Lepas tu, tunggu kd datang. Baru lega bila dah jumpa dia.  


Owh ok............
Rupa-rupanya...
SALAH BLOK!
Maka memang lah rumah yang salah kena ketuk tu


Bayangkan kalau ada orang keluar dan saya tak perasan lagi yang saya dah salah rumah masa tu...
Tengok-tengok terjengul muka orang lain depan pintu...
YaAllah..mau lari tak cukup tanah agaknya heee
(Sebab terkejut dan malu kut haha)


Ok..memang la takde orang keluar..
Tapi malunya....
Malu dengan diri sendiri la hahahahah

4 comments:

caliph shuriken said...

tingat wktu dulu penah slamat kn ank kucing dlm longkang.. wktu tu hujan lebat, aliran air mmg deras..
ank kucing tu menjerit2 dok atas tmpat kecik tggu air naik, klau x msuk longkang ambik ank kucing tu hanyut & mati lemas jwbnya...

Belleza~ said...

tu la..
bahaya kan
makhluk yg kecik2 ni..lg2 klu msk longkang..kesian betul

soffya cik bulan said...

hakhak..kelakar gila..
jgn buat lg ye,,hehe


kesian si tom....

Belleza~ said...

baik kak soffya..
sumpah tak buat dah
hua2 malu gle