I want to sing like the birds sing, not worrying about who hears or what they think.

Wednesday, June 22, 2011

hidup ni yang penting kena SABAR dan IKHLAS

assalamualaikum

minggu ni sebenarnya minggu terakhir su praktikal. start hari isnin lagi dah bukan main tak sabar nak tunggu jumaat. tak sabar nak habes lah sangat. last last hilang terus rasa excited nak menghabiskan LI tu bila tiba-tiba dapat kerja [tapi ini bukan kerja yang betul betul kerja duduk dalam pejabat ke apa.bukan.memang bukan] 

dapat kerja untuk tolong orang dengan bergaji [bukan gergaji]

kerja apa tu tak boleh pulak nak bagitahu. biar jadi rahsia su dan ika serta mak mak kami berdua sahaja. HAHAHA. mak mak memang wajib tahu la sebab kami tak jadi balik minggu ni. ingat kan ika je kena soal siasat dengan bonda tersayang, sekali su pun kena soal siasat jugakkk dengan mak. . . . .mak su sebelum ni tak pernah soal dan siasat pun. . . . .tapi tu la, mak mak zaman sekarang ni semua mencurigai anak anak mereka kan. HEHEHE

tapi bila dah dijelaskan. . . . .mak mak kami pun OK je. baik baik kan mak mak kami. eheh. sebenarnya masa mula mula encik beliau minta tolong tu, terus terang su kata su MALAS. haih kadang-kadang su ni pun terlalu lah sangat berterus-terang orangnya. HEHEH. tapi lama lama bila difikirkan balik apa salahnya. lagi pun su bukan duduk jauh sampai dah beli tiket kapal terbang ke apa nak balik sangat. setakat duduk UKM lagi seminggu je. lagi pun ada je kawan yang sambung LI sampai 30hb + su dah bayar yuran kolej sampai hujung bulan.   

sebenarnya, su bukan nak tolong sebab dibayar. memang bukan. langsung tak kesah pun dibayar atau tak. su guna perkataan TOLONG kat sini sebab memang niat betul betul nak tolong. kalau tak dibayar pun memang dah terfikir nak buat. cuma saja je su dengan ika tak bagitahu beliau yang kitorang memang boleh tolong. HAHAHA. 

kami ni kadang kadang kejam jugak kan :P

p/s - bila ABC, rasa tak mampu nak buat apa. sakit luar biasa.

2 comments:

Misz Nuriz said...

keje pun rahsia ke??hehe..
apapun, slmt maju jaya yea cik sue..:)

Belleza~ said...

hihihi.

terpaksa dirahsiakan la cik tiewa.
mekaseh! selamat maju jaya juga ya syg! :)