I want to sing like the birds sing, not worrying about who hears or what they think.

Friday, August 19, 2011

catatan ramadan 6 [episod biskut raya a.k.a kuih raya]

assalamualaikum

semalam su dah pun memulakan aktiviti dan kegiatan berfaedah di dapur. duduk bertapa menguli tepung. HAHAHA. semalam buat biskut mazola. tadi buat kuih bangkit sagu bijan untuk bawak balik kampung sebab wan [nenek su] suka sangat kuih bangkit ni. mazola pun feveret wan jugak sebenarnya. dulu masa dia sihat, tiap tiap tahun raya mesti buat biskut mazola ni. kuih bangkit pulak tempah dekat orang sebab mak kata nak buat kuih bangkit yang tradisional punya resepi letak santan tu, susah nak buat. takut tak jadi. heheh.












3 comments:

GaD!s_ BuNg@ said...

amboi sedapnye..nk ase nanti..ko raye padang piol ke??nnti jempot dtg umah ak k..

Belleza~ said...

sedap sedap heheh
mesti raya pdg piol la syg.
kalau tak nanti, wan atok marah ke merajuk ke cm ne la..haha
insyaAllah.kau pun mai lah pp okeyh :)

GaD!s_ BuNg@ said...

ook..nt simpan kueh raye ni kat ak ckit tau..huhu..insyaAllah kalo ak masuk pp,,ak sggh k...